De datingsite Parship begint het nieuwe jaar met een nieuwe televisie reclame. De campagne 10sec zal de komende tijd veel op tv te zien zijn. Dat Parship juist in januari met een nieuwe reclamecampagne begint is niet verwonderlijk: traditioneel is dit de maand waarin veel singles besluiten de stap te wagen en zich eens in te schrijven op een datingsite. De vrouwelijke variant van de Parship reclame kun je hier onder bekijken.
Wat opvalt is dat deze website zich steeds meer profileert als een datingsite voor hoger opgeleiden. Nu was een groot deel van de leden al hoger opgeleid, mede door de uitgebreide persoonlijkheidstest die veel minder serieuze daters zal afschrikken, maar ze noemen hun doelgroep nu ook expliciet in hun reclame-uitingen. Hun werkwijze is ook net even anders dan veel andere datingsites: je krijgt partnervoorstellen op basis van je Parship-test, en gaat dus niet zelf lukraak op zoek naar mogelijke dates. Meer lezen over hun methode en succesverhalen doet u op de website.
De twee datingsites die zich al langer louter op hoger opgeleiden richten, Match4me (website) en e-Matching (website) hebben er dus een geduchte concurrent bij.
In december is de eenzaamheid van veel singles meer voelbaar dan in andere maanden. Hierdoor, en ook door goede voornemens voor het nieuwe jaar besluiten velen van hen zich in januari aan online dating te wagen. Hierdoor kennen dit soort sites een piek in januari wat betreft de aanwas van nieuwe members, maar ook de activiteit van reeds aangemelde singles op de website stijgt. Begint u 2012 ook goed? U kunt zich bij zowel Parship, Match4me als e-Matching gratis inschrijven.